Grao en Xestión de Empresas Hostaleiras

O grao en Xestión de Empresas Hostaleiras é un programa innovador que ofrece ao estudante unha visión completa e integral dos negocios hostaleiros dentro da industria hoteleira, restauración, agroalimentaria, eventos e turismo en xeral. Nun programa que combina, en cada curso, a formación teórica e práctica no campus, complementada con prácticas en empresas de referencia nacional e internacional. O estudante obterá as habilidades e capacidades necesarias para desempeñar postos de liderado e xestión en empresas líderes a nivel mundial.

O alumnado aprenderá principios básicos no servizo ao cliente, a xestión operativa, as habilidades interpersoais e o uso da intelixencia emocional na xestión de persoas, nun contexto profesional de marcado carácter multicultural e internacional.

O enfoque práctico da titulación conséguese cunha metodoloxía de grupos reducidos, en clases e instalacións deseñadas para simular situacións reais en diferentes negocios hostaleiros, e coa inmersión no mundo laboral a través de prácticas en empresas hoteleiras e restauración. O obxectivo é que o alumno/a desempeñe tarefas no ámbito global da organización, a nivel directivo ou en calquera das súas áreas funcionais e departamentos, tanto a nivel operativo como estratéxico: Alimentos e Bebidas, Aloxamento, Recursos Humanos, Mercadotecnia, Administración e Finanzas, …., mediante unha aprendizaxe intensiva e uso de varias linguas estranxeiras e das TIC.

O plan de estudos deste grao está deseñado para capacitar a mozos/as e profesionais que teñan unha clara vocación hostaleira, de modo que poidan desenvolver de forma inmediata a súa profesión, tanto desde unha perspectiva dos negocios hoteleiros como no ámbito da restauración.  O grao contempla dúas mencións: mención en Dirección Hoteleira e mención en Gastronomía. A configuración do plan de estudos inclúe formación común para ambas mencións e formación específica de cada unha, segundo a súa orientación, competencias a adquirir polos estudantes e perfís profesionais de saída.

Duración: 4 cursos

Número prazas: 75

Nota de corte no curso precedente: ao ser o primeiro ano, non hai.

Responsable dotítulo:

Coordinador dotítulo: José Bendaña Doce. coordinacionacademica@cshg.es

Linguas de uso: Castelán e galego

Universidade coordinadora: Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: 27 de xullo de 2022 

Data de publicación no BOE: Pendente

 

Obxectivos

A titulación capacita e achega os coñecementos, habilidades, destrezas, actitudes e valores ao egresado/a para ocupar postos de responsabilidade en organizacións empresariais hostaleiras, en xeral e de maneira diferenciadora, proporcionándolle competencias que lle posibilitan especialmente exercer postos de dirección e xestión en diversas funcións do ámbito gastronómico ou hostaleiro, tanto a nivel operacional como estratéxico, o que lle permitirá achegar valor ás empresas e entidades onde desenvolva a súa actividade profesional.
 
O graduado/a debe coñecer e ser capaz de xestionar todas estas áreas funcionais, tendo en conta a súa vinculación cos obxectivos xerais da empresa e destes co contexto global da economía, contribuíndo ao bo funcionamento e á mellora dos resultados, ben sexa no ámbito do aloxamento como no gastronómico, favorecendo o desenvolvemento sustentable e respectando a diversidade e multiculturalidade: organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados. Estas tarefas pódense desenvolver no ámbito global da organización a nivel directivo ou en calquera das súas áreas funcionais e/ou departamentos: Alimentos e Bebidas, Aloxamento, Recursos Humanos, Comercialización, Administración e Finanzas,… e tanto a nivel operacional como estratéxico.

Competencias

BÁSICAS

B1.►Que os estudantes demostrasen poseer e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e que se pode atopar a un nivel que, se ben apóiase en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hosteleiras).

B2.► Que os estudantes sepan aplicar os seus coñecementos ao seu traballo a vocación dunha forma profesional e teñan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hosteleiras).

B3.► Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).

B4.►Que os estudantes podan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.

B5.►Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.

 

XERAIS

T1- Capacidade de xestión da información, análise e síntese.

T2- Capacidade de organización e planificación.

T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial.

T4- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo.

T5- Resolución de problemas e toma de decisións.

T6- Traballo en equipo.

T7- Traballo nun contexto internacional.

T8- Habilidades nas relacións interpersonais e resolución de conflictos.

T9- Recoñecemento á diversidade e a multiculturalidade.

T10- Razoamento crítico, compromiso ético e social.

T11- Aprendizaxe autónomo permanente e adaptación a novas situacións.

T12- Liderazgo responsable.

T13- Iniciativa, espíritu emprendedor, resiliencia e orientación ao logro.

T14- Motivación pola mellora continua da calidade e a sustenabilidade medioambiental

T15- Deseño e xestión de proxectos.

T16- Habilidades de investigación e curiosidade intelectual.

T17- Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento.

 

AV1- Vocación de servizo e espíritu de colaboración.

AV2-Orde, hixiene, disciplina, puntualidade e imaxe persoal, de maneira proactiva.

AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional.

AV4- Autoconfianza e seguridade.

 

ESPECÍFICAS

E1-Comprender os principios do turismo e analizar a súa dimensión económica, así como o seu carácter dinámico e evolutivo.

E2- Recoñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas e os principais axentes turísticos, nos que se enmarca a actividade hosteleira.

E3-Convertir un problema empírico nun obxecto de investigación turística.

E4-Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.

E5-Analizar, sintetizar e resumir a información económico-patrimonial das organizacións hosteleiras.

E6-Xestionar os recursos financieiros nas empresas do sector hosteleiro.

E7-Definir obxectivos, estratexias e políticas de comercialización das empresas do sector hosteleiro.

E8-Dirixir e xestionar os distintos tipos de organizacións hosteleiras (aloxativas e gastronómicas).

E9-Manexar técnicas de comunicación.

E10-Comprender o marco legal e fiscal que regula as actividades hosteleiras.

E11-Comunicarse de forma oral e escrita en inglés ou nunha segunda lingua extranxeira.

E12-Coñecer e  aplicar o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.

E13-Coñecer e aplicar o procedemento operativo do ámbito de restauración e a gastronomía.

E14-Analizar e utilizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no sector hosteleiro.

E15-Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións do sector hosteleiro.

E16-Comprender o funcionamiento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.

E17-Traballar en entornos socioculturais diferentes vinculados coa actividade hosteleira.

E18-Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións hosteleiras (aloxativas e de restauración).

E19- Comprender a importancia da sustentabilidade, tanto a nivel económico, social e ambiental, contribuíndo ao desenvolvemento sustentable no ámbito gastronómico e hoteleiro.

E20-Identificar, investigar e avaliar problemas, xerar novas ideas e conceptos de maneira creativa e aplicar solucións ao deseño e definición de propostas innovadoras no ámbito gastronómico e hoteleiro..

Movilidade

A mobilidade do alumnado está regulada polo «Regulamento de intercambios interuniversitarios de estudantes". A través do Servizo de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE) como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa).

Normas e regulamentos

O Centro Superior de Hostalería de Galicia (CSHG) conta con tres regulamentos de obrigado cumprimento para o funcionamento académico e de conduta do alumnado e ten activado un protocolo de actuación polo COVID nas súas instalacións:

  1. Regulamento interno. Este regulamento establece as normas básicas que rexen o desenvolvemento das actividades da escola co obxecto de garantir o seu correcto funcionamento. O alumnado está obrigado a coñecer e respectar estas normas.
  2. Regulamento de prácticas. O stage ou prácticas en empresas constitúe unha parte integrante do proceso formativo na que o alumnado entra en contacto coa realidade do sector hostaleiro. Tamén lles afecta a normativa da USC e, no seu caso, as guías docentes das materias que teñan incorporada formación práctica en empresas.
  3. Reglamento de la residencia de estudiantes. Este regulamento é de aplicación ao alumnado interno. Tamén lles son aplicables as disposicións e normas xerais de disciplina académica previstas no regulamento interno.

 

Sistemas de garantía de calidade

O SGC marco da USC deseñouse seguindo o modelo da axencia de calidade nacional e autonómica ACSUG, e estaba articulado inicialmente en sete directrices de acordo co programa FIDES-AUDIT pasando a distribuírse en seis directrices na súa última versión, que dá resposta aos criterios e directrices europeos para a garantía da calidade (ESG).

A USC aprobou o primeiro sistema marco en decembro de 2009 e foi simplificado posteriormente no ano 2013. Despois de cinco anos de vixencia, en febreiro de 2018 a Comisión de Calidade e Planificación delegada do Consello de Goberno aprobou unha modificación do sistema consistente na simplificación da documentación que busca a implantación efectiva e eficaz nos centros e a creación dun nivel institucional que asegure os criterios e directrices europeos naqueles ámbitos de decisión que recaen na institución.

A nova estrutura da documentación está formada por un nivel institucional e un nivel de centro que contan cun manual do sistema e cun manual de procesos que asegure a toma de decisións nos diferentes órganos responsables, a dispoñibilidade dos recursos necesarios e a mellora continua dos programas formativos e do propio funcionamento do sistema.

O centro adaptou devanditos manuais, dentro do marco de actuación no proceso de verificación do grao en Xestión de Empresas Hostaleiras, dispoñendo dun manual do sistema e un manual de procesos do CSHG, na súa primeira edición.

 

 

Órganos do SGC do CSHG

Comisión de Calidad: Para maior información pódese consultar o Sistema de Garantía de Calidade da universidade, na Área de Calidade e Mellora de Procedementos da USC.

Membros da Comisión de Calidade do CSHG:

  • Director:
  • Coordinador Académico: José Bendaña Doce (Coordinador del Título de Grado)
  • Responsable de Calidade: Patricia Murias Gil
  • Secretario do Centro: José Luis Sieira López
  • Representante di Profesorado: Andrés Nieto Vidal
  • Representante do Personal de Apoyo a la labor docente: José Sánchez Vidal
  • Representante dos PAS: Nuria Sánchez Vázquez
  • Representante do alumnado: